Menu Sluiten

Onze algemene voorwaarden


Op alle verkooptransacties zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij het de Kamer van Koophandel te Rotterdam (onder dossiernummer 58680004) en worden u op eerste verzoek kosteloos door ons toegezonden. Hieronder treft u de belangrijkste punten die zijn opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Aansprakelijkheid

Onze software is met grote zorgvuldigheid samengesteld waardoor de SEPA bestanden met een hoge betrouwbaarheid worden aangemaakt. Er kunnen echter verschillende externe factoren van invloed zijn op de juistheid van de uiteindelijke betalingen/incasso’s. Denk hierbij onder andere aan de juistheid van uw eigen invoer, de verwerking door uw bank, handmatige aanpassingen in het XML-bestand na het aanmaken hiervan, etc. Controleer daarom zelf altijd het aangemaakte bestand nadat u deze in de electronic banking omgeving van uw bank heeft ingeladen. Controle is altijd beter dan vertrouwen!

Controleer na het inlezen van het SEPA XML-bestand in de applicatie van uw bank bijvoorbeeld:

– Komen het aantal transactieregels overeen met uw bronlijst?
– Komt het totaalbedrag overeen?
– Controleer of de rekeningnummers overeenkomen.
– Is de meegegeven omschrijving juist?
– Is de uitvoeringsdatum juist?
– Is het soort opdracht zoals eenmalig, periodiek, etc (bij incasso’s) juist?
– Heeft u geen betaalopdracht aangemaakt indien u een incasso-opdracht wilt aanmaken?
SEPA Betalen en SEPA Incasso zijn een hulpmiddel bij het aanmaken van betaal- en incasso opdrachten. De daadwerkelijke autorisatie en goedkeuring van deze opdrachten ligt bij u of een andere door uw organisatie geautoriseerde gevolmachtigde.

Met het plaatsen van uw electronische handtekening, wachtwoord of token in uw electronic banking omgeving geeft u expliciet goedkeuring voor de aan de bank verstrekte betaal- of incasso opdrachten.

Zodoende dient u zorgvuldig te controleren of de ingevoerde opdrachten juist zijn. Na het inlezen van een SEPAbestand in uw electronic banking omgeving, heeft u de mogelijkheid om iedere individuele opdracht te controleren. SEPAbestand.nl is niet aansprakelijk voor foutief uitgevoerde opdrachten.

Bestelling, levering en retourneren

Alle producten worden slechts geleverd nadat wij hiervoor betaling hebben ontvangen. Indien u uw bestelling betaald met iDeal, dan kunt u de bestelde versie direct downloaden. Indien u kiest voor betaling per bank-overschrijving, dan ontvangt u de bestelde versie na ontvangst van deze overschrijving (meestal 1-2 werkdagen na het uitvoeren van de betaling, mits u EXACT hetzelfde betalingskenmerk heeft gebruikt als door onze betaalafhandelaar na het doorlopen van het bestelproces aan u is aangegeven).

Het is niet mogelijk om uitgeleverde (betaalde) bestellingen te annuleren. Controleert u zodoende goed of u de juiste versie bestelt en of deze versie ook op uw pc functioneert.